کاردرمانی و گفتاردرمانی کندو مشهد

کاردرمانی (جسمی، ذهنی، شناختی و حسی)، اتاق تاریک، گفتاردرمانی

کاردرمانی (جسمی، ذهنی، شناختی و حسی)، اتاق تاریک، گفتاردرمانی

کاردرمانی و گفتاردرمانی کندو مشهد

تجهیزات تخصصی، کادر مجرب، پیشرفت باورنکردنی
--------------------------------------------------------
کلینیک توانبخشی کندو افتخار دارد با استفاده از کادر درمانی متخصص و با بهره گیری از تخصصی ترین و کاربردی ترین تجهیزات در خدمت توان جویان گرامی باشد.
این مرکز آماده پذیرش مددجویان عزیز می باشد.

زمینه های کاری: توانبخشی تخصصی دست (شانه، آرنج، مچ و انگشتان) (ناشی از بیماری های نورولوژیک، ضایعات اعصاب محیطی، شبکه بازویی، جراحی های تاندونی اندام فوقانی، شکستگی های دست و اندام فوقانی، خشکی مفاصل به دنبال آسیب ها و ... ) و همچنین سایر مشکلات جسمی و حرکتی ناشی از بیماری های نورولوژیک مانند سکته مغزی، فلج مغزی و ... کودکان و بزرگسالان
کاردرمانی ذهنی
اتاق چند حسی یا اتاق تاریک
یکپارچگی حسی
گفتاردرمانی
اختلالات بلع
----------------- راه های ارتباطی---------------------
وکیل آباد 13 (فرهنگ 10)، نبش سروش 2
36064411
راستی - 09157117109
--------------------------------------------------------
به امید بهبود روزافزون توان خواهان دوست داشتنی

نویسندگان

کاردرمانی در صافی کف پای کودکان

صافی کف پا

یکی از مشکلات و اختلالات راه رفتن، صاف بودن کف پا می باشد که در بزرگسالی سب بروز مشکلات اسکلتی و استخوانی در فرد می شود. اگر زمانی که فرد ایستاده است، پا دارای قوس طبیعی نباشد، آن فرد دارای صافی کف پا می باشد. به طور کلی، وقتی شما دارای پای صاف خواهید بود که قوس داخل پا صاف باشد و کف پا کاملاً با سطح زمین در تماس باشد.

علل صافی کف پا
هر پای انسان از ۲۶ استخوان تشکیل شده است که توسط ۳۳ مفصل و تعداد زیادی ماهیچه، تاندون و رباط در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند. به طور کلی در کف پا سه نقطه وجود دارد که نقاط اصلی تحمل کننده وزن هستند این مناطق عبارتند از:


* زیر استخوان پاشنه
* زیر انتهای تحتانی اولین استخوان کف پایی
* زیر انتهای تحتانی پنحمین استخوان کف پایی

 

 صدمات بدنی، بیماری ها و افزایش سن ممکن است به تاندون ها صدمه وارد کرده و موجب صافی کف پا گردد. این نوع پای صاف، ممکن است فقط در یک پا ایجاد شود.
گاهی، صافی کف پا به علت مشکلات موجود در زانو و قوزک به وجود می آید. این مشکلات بر قوزک پا فشار وارد می کنند و قوزک را به سمت داخل برمی گردانند و موجب عدم تراز پاها می شوند.

موارد دیگری که سبب بروز و ایجاد صافی کف پا می شوند عبارتند از:

* ضعف عضلات ناحیه ساق پا و کف پا
* کوتاهی عضلان ناحیه ساق پا
* ایستادن طولانی مدت در بعضی مشاغل
* پوشیدن کفش های نامناسب به مدت طولانی مانند کفش های تنگ,پاشنه بلند، پنجه باریک و کفش های که قوس داخلی ندارند.
* عادات وضعیتی غلط مانند نشستن به شکل
W
* تغییر شکل اندام تحتانی که سبب می شود پا به صورت جبرانی به خارج بچرخد مثل زانوی پرانتزی, زانوی ضربدری, شست کج, کمانی شدن استخوان تیبیا و چرخش قدامی ران.

 

تقسیم  بندی میزان صافی کف پا

 

صاف بودن کف پا در افراد مختلف، متفاوت می باشد و بسته به شکل استخوان های پا و قدرت عضلات اندام هایش، از خفیف تا شدید تقسیم بندی می شود که عبارتند از: 
 A-طبیعی
B-خفیف یا درجه یک: قوس طولی داخلی کم ،ولی هنوز دیده می شود.
C-متوسط یا درجه دو : قوس طولی وجود ندارد
D-شدید یا درجه سه: قوس طولی وجود ندارد.لبه داخلی دچار انحنا و استخوان ناوی برجسته شده است.

انواع صافی کف پا از نظر اصلاح پذیری :
۱- کف پای منعطف یا نرم:
کف پای نرم بیشتر رایج است به طوری که "بلانچارد" نشان داد که پانزده تا بیست در صد بزرگسالان درجه های از صافی کف پا را دارند.
این عارضه بر اثر تحمل بیش از اندازه وزن و کشیدگی بیش از حد لیگامنت های کف پایی به وجود می آید. در این نوع عارضه، درد وجود نداشته و در هنگام عدم تحمل وزن، قوس های کف پایی طبیعی به نظر می رسد. در کل کف پای منعطف، به کاهش یا از بین رفتن درجاتی از قوس طولی داخلی گفته می شود.

۲- کف پای سخت:
این نوع عارضه، جنبه مادر زادی دارد و ناشی از ناهنجاری های استخوانی پا مانند چسبندگی استخوان های کف پایی یا غیر طبیعی بودن استخوان تالوس است. همچنین این عارضه به دلیل تورم در مفاصل میانی استخوان های کف پا و التهاب در بین مفاصل مچ پا نیز است.
شیوع این نوع از عارضه کف پای صاف بسیار اندک بوده و حدود شش درصد است و نسبت به کف پای صاف منعطف قابلیت بهبود کمتری دارد و به حرکات اصلاحی پاسخ نمی دهد و نیاز به روش های دیگر از جمله گچ گیری است. کف پای صاف سخت ، هم در هنگام تحمل وزن و هم در هنگام عدم تحمل وزن بدن توسط پاها وجود داشته و از بین نمی رود.

 درمان و توانبخشی صافی کف پا:
با انجام روش‌های توانبخشی و کاردرمانی و انجام تمرین‌های توصیه شده به افراد با کف پای صاف، کم شدن قوس کف پا با تقویت عضلات رفع می‌شود؛ ماساژ کف پا با استفاده از یک بطری که روی زمین قرار گرفته قابل اجر و بسیار مفید است، بدین صورت که کف پا به روی آن، به آرامی به جلو و عقب حرکت داده می‌شود. این حرکت پا را برای برگشتن به وضعیت صحیح کمک می‌کند. همچنین در کنار انجام تمرین‌های درمانی، کفی‌های طبی نیز (خاص هر بیمار) از سوی پزشکان و متخصصان توانبخشی توصیه می‌شود. کفی‌های طبی خاص برای هر بیمار تعیین و توسط کارشناسان ارتوپدی فنی و تکنسین های مربوطه ساخته می‌شوند. بسیار مهم است که کفی طبی از روی قالب پای خود شخص ساخته شود.

 

درمان توانبخشی و کاردرمانی:

1.     رفع کوتاهی های عضلانی

2.     رفع انحرافات آناتومیک زانو

3.     ایجاد بالانس عضلانی در اندام تحتانی از نظر قدرت و تون

4.     تحریکات تسهیلی پا

5.     تجویز کفی مناسب

 

     

آدرس کلینیک:

وکیل آباد 13 ( فرهنگ 10)، نبش سروش 2، پلاک 71 

 

شماره های تماس:

051-36064411

 09157117109  -  راستی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی