کاردرمانی و گفتاردرمانی کندو مشهد

کاردرمانی (جسمی، ذهنی، شناختی و حسی)، اتاق تاریک، گفتاردرمانی

کاردرمانی (جسمی، ذهنی، شناختی و حسی)، اتاق تاریک، گفتاردرمانی

کاردرمانی و گفتاردرمانی کندو مشهد

تجهیزات تخصصی، کادر مجرب، پیشرفت باورنکردنی
--------------------------------------------------------
کلینیک توانبخشی کندو افتخار دارد با استفاده از کادر درمانی متخصص و با بهره گیری از تخصصی ترین و کاربردی ترین تجهیزات در خدمت توان جویان گرامی باشد.
این مرکز آماده پذیرش مددجویان عزیز می باشد.

زمینه های کاری: توانبخشی تخصصی دست (شانه، آرنج، مچ و انگشتان) (ناشی از بیماری های نورولوژیک، ضایعات اعصاب محیطی، شبکه بازویی، جراحی های تاندونی اندام فوقانی، شکستگی های دست و اندام فوقانی، خشکی مفاصل به دنبال آسیب ها و ... ) و همچنین سایر مشکلات جسمی و حرکتی ناشی از بیماری های نورولوژیک مانند سکته مغزی، فلج مغزی و ... کودکان و بزرگسالان
کاردرمانی ذهنی
اتاق چند حسی یا اتاق تاریک
یکپارچگی حسی
گفتاردرمانی
اختلالات بلع
----------------- راه های ارتباطی---------------------
وکیل آباد 13 (فرهنگ 10)، نبش سروش 2
36064411
راستی - 09157117109
--------------------------------------------------------
به امید بهبود روزافزون توان خواهان دوست داشتنی

نویسندگان

کاردرمانی و فلج اِرب

بیماری erb palsy یا ضایعه شبکه بازویی در حین تولد

 بیماری Erb نوعی از ضایعه شبکه بازویی است و منجر به ضعف در دست نوزاد می شود و به دلیل کشیده شدن دست و آسیب به شبکه بازویی ایجاد می شود.شبکه بازویی, شبکه اعصاب نزدیک گردن است که تمامی اعصاب دست از آن منشعب می شوند. این اعصاب باعث ایجاد حس و حرکت در بازو, دست و انگشتان می شود. یک یا دو کودک از هر هزار کودک مبتلا به این عارضه هستند. اکثر کودکان مبتلا به ضایعه شبکه بازویی در حین تولد, حس و حرکت را در دست مبتلا از دست می دهند. والدین باید همکاری دقیق و فعالانه ای در فرآیند درمان برای اطمینان از حداکثر بهبودی در عملکرد داشته باشند.

 

محل ضایعه:
در این ضایعه, دست به سمت بدن و به داخل چرخیده است و کودک نمی تواند دست خود را به طور موثر و کارآمدی حرکت دهد. شبکه اعصاب بازویی شامل اعصاب بازو, دست و انگشتان می شود که از نخاع و از بین مهره های گردنی منشاء گرفته و به سمت بدن می روند, در قسمت جانبی گردن, این اعصاب با هم یکی شده و در اینجا آنها یک سیستم عصبی یا شبکه اعصاب را تشکیل می دهند.

 

 علائم فلج بازوی کودکان:

به طور کلی چهار نوع آسیب عصبی وجود دارد و یک کودک ممکن است یک یا چند نوع آن را به طور همزمان داشته باشد:
1- آسیب کششی خفیف: که به صورت یک شوک است و پارگی در آن وجود ندارد. اعصاب حالت عادی داشته و این ضـــایعه به نام نورو پراکسی شناخته می شود. این کودکـــان معمولاً به صورت خود به خود و در طول سه مـــاه بهبود می یابند. نوروپراکسی به کودکان محدود نمی شود و در بزرگسالان نیز ممکن است روی دهد. به عنوان مثال: در بازیکنان فوتبال که در حین بازی آسیب دیده اند روی می دهد, که آن به صورت سوزن سوزن و گزگز دردناک ابراز می کنند.
2- آسیب کششی نوع اول: که باعث آسیب دیدن برخی از فیبرهای عصبی می شود. ممکن است در نتیجه یک اثر زخم ایجاد شود.در این حالت، این بافتی که به خاطر زخم ایجاد شده، بر روی عصب سالم باقی می ماند. این عارضه را نوروما می نامند که در برخی از موارد و نه به صورت کامل معمولاً بهبودی ایجاد می شود اما یک ردپای خفیفی از آن به جا می ماند.
3- آسیب کششی نوع دوم: که باعث پارگی عصب شده و خودبه خود بهبود نمی یابد, پارگی در صورتی رخ می دهد که خود عصب به شدت کشیده شود.
4- در نوع چهــارم آسیب یک کشش شدید روی می دهد که باعث کشیده شدن عصب از نخاع می شود و عصب پاره می شود. این نوع آسیب شدیدترین نوع آسیب عصبی است. پارگی ممکن است با پیوند یک عصب به عصب آسیب دیده، ترمیم شود ولی در این حالت که پارگی از نخاع ایجاد شده, قابلیت ترمیم وجود ندارد. در برخی موارد, بعضی از عملکردهای دست با استفاده از عضلات دیگر برمی گردد که به این حالت انتقال تاندون می گویند.
علائم یک آسیب عصبی (کاهش حس و ضایعه کامل یا جزئی) مشابه هستند و ارتباطی به نوع آسیب ندارند؛ در حالیکه شدت آسیب, برنامه های درمانی و میزان بهبودی کودک را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

کاردرمانی در کودکان مبتلا به فلج ارب

هدف اصلی درمان کاردرمانی و توانبخشی, افزایش قدرت عضلانی, بهبود مشکلات حسی و جلوگیری از کانتراکچرها و بد شکلی های عصلانی و مفصلی در دست می باشد. چرا که در صورتی که فکری به حال آنها نشود می توانند در آینده مبتلا به دفورمیتی و بد شکلی های ثابت و پایدار تبدیل شوند.

 

اهداف اختصاصی کاردرمانی عبارتند از:

 

  1. افزایش بالا بردن شانه از کنار بدن به بیش از 90 درجه
  2. تصحیح چرخش داخلی بازو
  3. افزایش خم شدن و صاف شدن مقاومتی در آرنج
  4. افزایش خم شدن و صاف شدن مقاومتی در مچ دست و انگشتان
  5. بهبود مشکلات حسی در بازو و دست
  6. پیشگیری از دفورمیتی بازو و دست

     

آدرس کلینیک:

وکیل آباد 13 ( فرهنگ 10)، نبش سروش 2، پلاک 71 

 

شماره های تماس:

051-36064411

 09157117109  -  راستی

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی